Sudut - Sudut Di Dalam Kelas Pemulihan Khas (Sehingga Julai 2013)

Pada entri yang lepas saya ada menulis tentang Sudut - Sudut Pembelajaran Di Dalam Kelas Pemulihan Khas. Pada ketika itu, tahun 2012, saya masih mencari-cari idea dan kesesuaian bagaimana mahu menyusun dan mengatur bilik pemulihan yang bakal menjadi rumah kedua saya.

Sebelum Pemantauan Program Pemulihan Khas pada Februari yang lalu, saya ada membuat sedikit make-over kepada bilik pemulihan. Dinding dicat baru. Sudut pembelajaran dan mata pelajaran dikemaskini supaya nampak lebih kemas dan tersusun. Saya seorang yang simple, jadi hiasan bilik dan dinding bilik saya hias ala kadar sahaja, asalkan ceria dan kondusif.


Sudut Matapelajaran. Gambar diambil sekitar April 2013


Sudut Bahasa Melayu. Gambar diambil sekitar April 2013


Sudut pengurusan. Gambar diambil sekitar April 2013


Sudut Matematik dan Bahasa Melayu di bahagian belakang kelas.
Sudut PdP dibahagian depan bilik dimana murid -murid tahun 2 sedang belajar.
Gambar diambil pada 9/7/2013

Sudut pengurusan dibahagian sebelah kiri manakala sudut akses kendiri dibahagian kanan.
Gambar diambil pada 9/7/2013

Terima Kasih

No comments:

Post a Comment